Thailand 2015

Terug naar Thailand

Dit jaar zijn we voor de eerste keer terug gegaan naar een land waar we eerder geweest zijn. Thailand.
We hebben besloten om niet net als anders te gaan rondtrekken, maar om voor 3 plekken te kiezen en van daaruit de dingen te gaan doen die we willen doen.
Als eerste gaan we 7 dagen naar Bangkok. Op ons lijstje staan o.a. het gebruik maken van lokaal openbaar vervoer zoals de watertaxi en de skytrain, de 2 grootste shopping malls (SIAM en MBK) bezoeken, een tocht door de diverse kanaaltjes met een longtailboat en meer zien van de bevolking.
Dit is allemaal gelukt. Na Bangkok staan er 5 dagen Chiang Mai op de agenda. We verblijven daar in het oude stadsdeel binnen de muren. Dit is een heel ander Chiang Mai als we kennen van 6 jaar geleden. Onze doelen zijn hier om de Doh Suthep, wat bergvolkeren en de Wat U-Mong te bezoeken.
Om dit te doen huren we voor 2 dagen een Red Cab met chauffeur. Buitenom de dingen die we zo en zo wilde bezoeken, hebben we op aanraden van anderen ook een bezoek gebracht aan het National Park. Dit is een schitterend natuurgebied met daarin de Doi-Inthanon (hoogste berg van Thailand 2.565m), mooie watervallen en de Pagodes die hier ter ere van de Koning en Koningin gebouwd zijn.
Als afsluiting zijn we 3 dagen naar Cha-Am gegaan om daar heerlijk aan het strand te gaan liggen. Behalve een bezoekje aan avondmarkt hebben we hier helemaal niets uitgevoerd

Frankrijk 2014

Frankrijk

Mede naar aanleiding van de e 70e herdenking van de Slag om Normandië dit jaar een keer naar Frankrijk gegaan.

De eerste week hebben we op een camping in Villers-sur-Mer gestaan van waaruit we dagtripjes doen naar de bekende landings plaatsen van de geallieerden. We hebben een bezoek gebracht aan Gold Beach, Omaha Beach, Utah Beach, Pointe du Hoc, Pegasusbrug en diverse musea.

De tweede week hebben zijn we verder doorgereden naar de Vendée voor een weekje relaxen en strand in Talmont Saint Hilaire. Hier hebben we onder andere een bezoek gebracht aan Chateau de Talmont, de zoutvlakte in Les Salines en het strand.

Kenia 2012

Na jaren twijfelen toch de stap gezet

Dit jaar besluiten we om het Afrikaanse continent met een bezoek te vereren. We vliegen van Amsterdam naar Nairobi.
In Nairobi blijven we 2 nachten om een beetje aan de cultuur te wennen en de eerste inkopen te doen voor de benodigdheden tijdens de safari's.
Als eerste doen we de Masai Mara aan. We verblijven 4 nachten in een Tented Camp midden in het park. De weg met het busje is lang, maar indrukwekkend. Onderweg doen we al de nodige indrukken op.
In de Masai Mara doen we diverse game drives waarbij we vele dieren zien. Ook zien we de grote oversteek. Deze is erg indrukwekkend.
Na de masai Mara rijden we door naar een Engels retrait in Kakamea Forest. Dit is een heel ander gebied. Erg rustig en volop groen. Na een verblijf van 3 nachten rijden we door naar Lake Bogoria.
Lake Begoria is een beleving op zich. We verblijven hier 3 nachten in een welness hotel en bezoeken natuurlijk het meer zelf. Hier zijn diverse geisers te zien en heel veel flamingo's.
Na Lake Bogoria reizen we terug naar Nairobi om van daaruit te vertrekken naar Tanzania.

Tanzania 2012

Na een bezoek aan Kenia nu naar Tanzania

Na en korte mar zeer heftige reis van Kenia naar Tazania zijn we klaar voor nog wat meer Game drives.
In Tanzania beginnen we met een rustdag in Dar-Es-Salam. Hiervan komt echter weinig terecht, omdat er e.e.a. mis is gegaan met onze vlucht en de koffers nu kwijt zijn. Gelukkig is alles goed gekomen en kunnen we verder zoals gepland.
We beginnen de rondreis met een bezoek aan Selous National Park, waar we 3 nachten in een tented camp verblijven. Van daar uit maken we diverse gamedrives en een boottocht om te genieten van de omgeving en de vele beesten die er rondlopen.
Na Selous rijden we door naar Morogoro aan de voet van de Uluguru Mountains. Hier verblijven we 2 nachten in een huisje op een thee plantage. We besteden onze tijd hier vooral aan het zwembad en met wat wandelen over de landerijen. Contact met de lokale bevolking is hier wat lastiger omdat men nauwelijks Engels spreekt.
We reizen voor 1 nacht verder naar Mikumi National Park, Dit is een klein park waar we in een oude hut verblijven. Na een kort bezoek aan dit park reizen we door naar Ruaha National Park. In dit één na grootste park van Tanzania blijven we 3 nachten. Het is tevens het laatste park waar wat we bezoeken en maken hier dan ook onze laatste gamedrives.
Na al het Game Drive geweld en het zien van de meest prachtige dingen in de natuur gaan we richting het strand om nog een paar daagjes lekker te relaxen. Onderweg naar Mjimwema waar we een huisje aan het strand hebben, verblijven we nog 1 nacht in Iringa.

Sri Lanka 2010

Sri Lanka

Na vorig jaar een bezoek te hebben gebracht aan Thailand, staat dit jaar Sri Lanka op het programma. Ook hier maken we een rondreis over het eiland. Het meest noordelijke deel slaan we over in verband met de onrusten daar.
Na een lange vlucht komen we aan in Colombo en blijven daar een dag om te acclimatiseren. Wel maken we al kennis met onze chauffeur en gids die ons naar het hotel brengt.
We reizen vanuit Colombo (Mount Lavinia) naar Habarana, waar we 4 nachten in het Chaaya Village verblijven. We maken van heruit uitstapjes naar Anuradhapura, Polonnaruwa, de Leeuwenrots van Sigiriya en doen we een Way of Life tracking.
Vanuit Habarana reizen we door naar Kandy waar we 3 nachten in een hotel verblijven. In Kandy bezoeken we de beroemde tempel of the Thooth en struinen we uitgebreid rond op een locale markt.
Na Kandy vertrekken we naar Nuwara Eliya wat het hoogste plaatsje is van Sri Lanka. Ook hier verblijven we 3 nachten. Tijdens ons verblijf hier brengen we een bezoek aan Horton Plains.
We reizen nu door naar Yala National Park. hier verblijven we 4 nachten en gaan voornamelijk "jungle tracks" maken om zo veel mogelijk natuur en dieren te zien.
Vanuit Yala National Park reizen we door naar Galle. In Galle is een stukje Nederlandse historie terug te vinden en bezoeken we dan ook Nederlandse fort.
Galle is onze laatst plaats voor de rondreis. We reizen nu door naar Negombo voor nog een paar daagjes relaxen aan het strand.

Thailand 2009

Ons eerste "grote" reis avontuur

Na jaren met de caravan op dezelfde camping gestaan te hebben, het besluit genomen om dit keer een reis buiten de Europese grenzen te maken.
We vertrekken met het vliegtuig naar Bangkok vanaf Düsseldorf Airport. We verblijven daarna een paar dagen in Bangkok om van daaruit naar de River Kwai Jungle rafts af te reizen.
Daar doen we verschillende tours. Na 3 dagen gaan we terug naar Bangkok om ons op te maken voor een rit met De nachttrein richting Chang Mai. We maken halverwege een tussenstop in Punjen waar we kunnen genieten van de rust en samen met de lokale bevolking wat trackings kunnen gaan doen. van hieruit reizen we verder naar Chang Mai, waar we de longnecks bezoeken om vervolgens terug te vliegen naar Bangkok.
De laatste paar dagen brengen we aan het strand door in Hua Inn